twitter facebook draugiem Strencu Biblioteka - Gints Apsitis

Gints Apsīts

 

Paralēli mākslas direktora, ilustratora un grafiskā dizainera darbam, Gints ir veidojis arī starptautiski apbalvotas reklāmas un īsfilmas. Šobrīd darbojas Rīgā (Latvijā) ka brīvmākslinieks un strādā ar vietējiem un starptautiskiem klientiem vai tieši vai ar aģentūru un dizaina un ražošanas studiju starpniecību. Kopš beidzis studijas Fabrikā (Benetton izpētes un komunikāciju centrs Itālijā), Gints ir strādājis ar tādiem klientiem kā Diesel, Killerloop, United Colors of Benetton, Kessels Kramer, DDB, McCann-Erickson, Colors. Viņa darbi tikuši izstādīti un rādīti visā pasaulē, ieskaitot Japānu, Apvienoto Karalisti, Itāliju, Portugāli, Vāciju, Franciju, Norvēģiju un daudzas citas valstis.

Gints Apsīts ir dzimis 1977.gadā mazā pilsētā, kurā atrodas Latvijā lielākā slimnīca garīgi slimiem cilvēkiem. Piecpadsmit gadu vecumā viņam bija jāapmeklē šī slimnīca kā pacientam. „Tas bija tāpēc, ka manu ģenialitāti pārējie maldīgi uzskatīja par slimību”, joko Gints un turpina: „Mans tēvs iemācīja man lielisku grafisko dizainu, jo viņš bija kravas automašīnas šoferis. Milzīgā garīgā patversme manā dzimtajā pilsētā deva man zināmu māksliniecisku domāšanu. Jau kopš agras bērnības visi mani gribēja ieslodzīt kādā mākslas skolā, bet es jutu iedzimtu nepatiku pret standarta izglītību. Tomēr viņiem izdevās, un četros gados, ko es pavadīju mākslas skolā, es iemācījos, kā neko nedarīt. Savukārt reklāmas industrija iemācīja mani ātri domāt par lietām, par kurām es vispār negribēju domāt. Fabrikā es sapratu, ka labākās idejas rodas, neizmantojot galvu.”

Kad viņam bija deviņpadsmit gadu, viņš sāka strādāt kā mākslinieciskais direktors vairākās Latvijas reklāmas aģentūrās, tādās kā Young & Rubicam 4x4 un Brandsellers DDB. 2001. gadā viņš pievienojās Fabrikas grafiskā dizaina departamentam, lai no jauna atrastu sevi. Fabrikas laikā Gints apguva tādas disciplīnas kā grafiskais dizains, video, animācija un ilustrācija. Viņš attīstīja vairākus projektus Colors Magazine un starptautiskiem modes zīmogiem, tādiem kā Killerloop & TheHipSite (Benetton). Gints bija atbildīgs arī par Paradise no Vocalbox vizuālo komunikāciju – tas bija Fabrica Musica un Koichi Makigami projekts, sadarbībā ar Antverpenes Dzīvo balsu Institūtu (Institute of Living Voice in Antwerp). Tāpat Gints veidoja īsfilmu The Bonedancer. Pēdējos 2 gadus veiksmīgi darbojas kā filmu direktors, grafiskais dizaineris, ilustrators un multimediju mākslinieks.

Viņa darbi ir publicēti vairākās grāmatās, DVD, gadagrāmatās un žurnālos (Shots, Creative Review, Colors), tāpat arī izstādīti Londonā, Boloņā, Tokijā un Lisabonā. Balvas ieguvušās animācijas tikušas demonstrētas vairāk kā 50 filmu festivālos visā pasaulē. (Jeans-Batiste Sorteny).

Resursi internetā http://www.apsits.com

Atrasts: http://www.etonnantelettonie.org/index.php?1&6&view=participants-detail&part_id=129


Latvijas animācijas filma piedalīsies starptautiskos festivālos.

 

Ginta Apsīša animāciju filma Ministry Messiah piedalīsies Otavas un Holandes starptautisko animāciju filmu festivālu oficiālajās skatēs.

Vienā no lielākajiem Ziemeļamerikas un prestižākajiem pasaules filmu festivāliem par galveno festivāla balvu sacentīsies vairāk kā simts filmas, kuru vidū arī G.Apsīša veidotā Ministry Messiah. Otavas 30.starptautiskais filmu festivāls notiks no 20. līdz 24.septembrim un tajā kopumā pieteikti 1953 darbi.

Savukārt Holandes animācijas filmu festivāls ir viens no nozīmīgākajiem animācijas industrijas pasākumiem Eiropā un arī tajā piedalīsies G.Apsīša veidotā filma. Holandes filmu festivāls norisināsies no 1. līdz 5.novembrim Utrehtas pilsētā.

Kā informēja G.Apsīts, Ministry Messiah savu dzīvi sāka kā vienas minūtes Diesel Dream reklāma "Mana Eņģeļa spārni ir salauzti". Darbu 2004.gadā pasūtīja itāļu modes gigants Diesel un pasaules slavenā holandiešu reklāmas aģentūra Kessels Kramer. Projekts Diesel Dream DVD formātā tika izplatīts 700 000 eksemplāros visā pasaulē, kā arī publicēts Diesel mājaslapā. Pusgadu vēlāk – 2005.gadā – filmai tika radīta trīs minūšu gara festivāla versija. Gada laikā filma ir piedalījusies vairāk nekā 50 festivālos, tai skaitā festivālos Sietlā, Bruklinā, Odensē, Seulā, Onedotzero, OFFF un citos.

Filma jau saņēmusi vairākas balvas, kuru vidū 2006.gada labākās animācijas tituls radošās izcilības festivālā Adwards (Latvijā), 2005.gada Grandprix video mākslas festivālā Ūdensgabali (Latvijā) un skatītāju balva digitālās mākslas festivālā OFFF 2005.gadā (Spānijā).

Gints Apsīts dzimis 1977.gadā un jau 19 gadu vecumā sācis strādāt kā mākslinieciskais direktors vairākās Latvijas reklāmas aģentūrās, tādās kā Young & Rubicam, 4x4 un Brandsellers DDB. 2001.gadā viņš devās uz Itāliju, kur savu animācijas karjeru sāka Benetton pētniecības centrā Fabrica. Tur G.Apsīts izveidoja savu pirmo animāciju filmu - projektu The Bonedancer, kas, neskatoties uz šokējošo saturu, ieguva negaidītu starptautisku atzinību. Tā tika iekļauta tādos industrijas izdevumos kā Shots, Creative Review, IdN un tika rādīta filmu festivālos Onedotzero7, Roterdamā un Holandē, izdota grāmatās Fabrica Files, Flips 8 Moview, :output 06, iekļauta personālizstādēs Lisabonā (Portugālē) un Boloņā (Itālijā).

Atgriežoties no Itālijas, G.Apsīts piedalījies vairāku nozīmīgu projektu realizēšanā Latvijā (Eirovīzija, Runājošie akmeņi u.c.), strādājis ar tādiem klientiem kā Diesel, Killerloop, United Colors of Benetton, Kessels Kramer, DDB, McCann-Erickson, Colors. Viņa darbi tikuši izstādīti un rādīti visā pasaulē, ieskaitot Japānu, Apvienoto Karalisti, Itāliju, Portugāli, Vāciju, Franciju, Norvēģiju un daudzas citas valstis.

Kādā intervijā G.Apsīts izteicies: „Mans tēvs iemācīja man lielisku grafisko dizainu, jo viņš bija kravas automašīnas šoferis. Milzīgā garīgā patversme manā dzimtajā pilsētā deva man zināmu māksliniecisku domāšanu. Jau kopš agras bērnības visi mani gribēja ieslodzīt kādā mākslas skolā, bet es jutu iedzimtu nepatiku pret standarta izglītību. Tomēr viņiem izdevās, un četros gados, ko es pavadīju mākslas skolā, es iemācījos, kā neko nedarīt. Savukārt reklāmas industrija iemācīja mani ātri domāt par lietām, par kurām es vispār negribēju domāt. Fabrikā es sapratu, ka labākās idejas rodas, neizmantojot galvu.”

Jebkurš interesents G.Apsīša filmu Ministry Messiah var noskatīties mākslinieka mājas lapā internetā: www.apsits.com

Plaša intervija angļu valodā ar G.Apsīti lasāma respektablajā animācijas interneta laikrakstā Animwatch: http://www.animwatch.com/F14-MinistryMessiah01.php

 

 

 

 

Animatora Ginta Apsīša filma 'Ministry Messiah' saņem Holandes animācijas filmu festivāla balvu

www.DELFI.lv
15.novembris 2006 18:01

Ginta Apsīša veidotā animācijas filma "Ministry Messiah" ir atgriezusies no prestižā Holandes animācijas filmu festivāla ar balvu "Movie Squad" konkursā. Tas nozīmē, ka nākamo divu sezonu laikā filma Holandes kinoteātros tiks demonstrēta 120 reižu, portālu "Delfi" informēja filmas veidotājs Gints Apsītis.

Apsīša pašfinansētā "Ministry Messiah" bija vienīgā filma, kas šogad reprezentēja Latviju šajā nozīmīgajā festivālā. Filma piedalījās divos festivāla konkursos: Independent Animated Shorts un Movie Squad.

Žūrijas atskaitē par balvas piešķiršanu var lasīt: "Šo filmu mēs izvēlējāmies lieliskā skaņas un animācijas apvienojuma dēļ. Animācija vibrē basa ritmā, it kā pati būtu pārtapusi skaļrunī. Sirreālā, tukšā ainava lieliski saderas ar monotono mūziku. Jēzum līdzīgā figūra bez kājām un eņģelis ar zirga galvu kļūst par provocējoša murga galvenajiem tēliem."

Holandes animācijas filmu festivāls risinās reizi divos gados. Šoreiz konkursam bija pieteiktas 1790 filmas, no kurām dalībai galvenajā konkursā žūrija atlasīja 268 darbus.

Notikušā festivāla galvenais notikums bija Japānas animācija un Japānas animācijas studijas "Production I. G." retrospekcija.

Galvenajā konkursā "Independent Short Animation Grand Prix" saņēma Lielbritānijas režisora Rana Reika lente "Trusis" ("Rabbit", Run Wrake, GB, 2005) sižetisko filmu kategorijā un austriešu režisora Pētera Čerkaska darbs "Instrukcijas gaismas un skaņas mašīnai" ("Instructions for a Light and Sound Machine", Peter Tscherkassky, Austria, 2006) eksperimentālo filmu kategorijā.

Gints Apsītis Holandē pavadīto laiku komentējis: "Protams, liels prieks par balvu, bet arī pats festivāls bija tīra inspirācija ar filmām no rīta līdz vēlai naktij. Tā bija nenovērtējama iespēja sevi salīdzināt pasaules kontekstā, līdz ar to daudz skaidrāks kļuva redzējums par virzību un attīstību nākotnē."

"Brauciena laikā bija vienreizēja iespēja personīgi satikt Krisu Landretu (Chris Landreth), kas savulaik ieguva Oskaru par īsfilmu "Raiens" ("Ryan"), kā arī Micuhisu Išikavu (Mitsuhisa Ishikawa} – lielākās japānas animācijas kompānijas Production I.G. prezidentu. Šī studija ir slavena ar saviem blockbāsteriem, Venēcijas filmu festivālā nominēto "Ghost In Shell" un līdzdarbību "Nogalināt Bilu 1" ("Kill Bill 1") animācijas veidošanā. Tāpat es tikos arī ar reklāmas aģentūras "Kessels Kramer" radošo direktoru, kas bija atbildīgs par "Diesel Dream" ("Ministry Messiah") projekta īstenošanu. Mēs ietusējām, apskatījam viens otra svaigāko veikumu, pārrunājām iespējamo sadarbību nākotnē."

"Šobrīd strādāju pie dokumentālas filmas par Latvijas jaunajiem māksliniekiem 'U25'."

"Tāpat gada sākumā ir uzfilmēts materiāls īsai spēlfilmai, kas ietvers daudzus datorgrafikas elementus un kuru, cerams, izdosies pabeigt līdz gada beigām. Iespējams, šajā lentē būs vērojami iespaidi no Holandes festivālā redzētajām Japānas animācijām."

"Turpinās darbs pie vairākiem scenārijiem. Kāds no tiem, visticamāk, kļūs par pamatu manam nākamā gada galvenajam animācijas projektam."

"Projektu un ideju ir ļoti daudz. No vienas puses, es redzu, ka par maniem iepriekšējiem projektiem ir liela interese ārpus Latvijas, no otras puses, es sāku "izkost" valsts atbalsta mehānismu un izjust atbildīgo cilvēku ieinteresētību un pretimnākšanu, tāpēc dzīve kļūst interesantāka un daudzsološāka."

Braucienu uz Holandes animācijas filmu festivālu atbalstīja Valsts Kultūrkapitāla fonds.

http://kultura.delfi.lv/news/entertainment/movies/animatora-ginta-apsisa-filma-ministry-messiah-sanem-holandes-animacijas-filmu-festivala-balvu.d?id=16079409


 

 

Ginta Apsīša animāciju filma "Ministry Messiah"

14.09.2006. 11:18:35 sagatavoja Gints Apsīts

 

Filma Ministry Messiah piedalīsies Otavas (Kanāda) un Holandes starptautisko animāciju filmu festivālu oficiālajās skatēs.

Otavas festivāls notiks no 20. līdz 24. septembrim. Šis būs 30. Otavas starptautiskais filmu festivāls, kurā pavisam iesniegti 1953 darbi. Tas ir lielākais šāda veida pasākums Ziemeļamerikā un viens no prestižākajiem pasaulē. Oficiālajā konkursa programmā par galveno balvu sacentīsies 131 filma, arī "Ministry Messiah".

Savukārt Holandes animācijas filmu festivāls ir viens no nozīmīgākajiem animācijas industrijas pasākumiem Eiropā. Tas norisināsies no 1. līdz 5. novembrim Utrehtas pilsētā.

"Ministry Messiah" savu dzīvi sāka kā vienas minūtes "Diesel Dream" reklāma "Mana Eņģeļa spārni ir salauzti". Darbu 2004. gadā pasūtīja itāļu modes gigants "Diesel" un pasaules slavenā holandiešu reklāmas aģentūra "Kessels Kramer". Projekts "Diesel Dream DVD" tika izplatīts 700 000 eksemplāros visā pasaulē, kā arī "Diesel" mājaslapā.

Pusgadu vēlāk – 2005. gadā – Gints Apsīts filmai radīja trīs minūšu garu festivāla versiju. Gada laikā filma ir piedalījusies vairāk nekā 50 festivālos, tai skaitā festivālā "Sietlā", "Bruklinā", "Odensē, "Seulā", "Onedotzero", "OFFF" un citos.

Filma saņēmusi arī vairākas balvas:
- radošās izcilības festivālā "Adwards", 2006, Latvijā – "Labākā animācija";
- video mākslas festivālā "Ūdensgabali", 2005, Latvijā – "Grandprix";
- digitālās mākslas festivālā "OFFF", 2005, Spānijā – "skatītāju balva".

Gints Apsīts savu animācijas karjeru sāka "Benetton" pētniecības centrā Fabrica Itālijā, kad izveidoja savu pirmo animāciju filmu "The Bonedancer". Neskatoties uz filmas šokējošo saturu, filma-projekts ieguva negaidītu starptautisku atzinību. Tā tika iekļauta tādos industrijas izdevumos kā "Shots", "Creative Review", "IdN"; tā tika rādīta filmu festivālos "Onedotzero7", Roterdamā un Holandē, izdota grāmatās "Fabrica Files", "Flips 8 Moview", :output 06, iekļauta personālizstādēs Lisabonā (Portugālē) un Boloņā (Itālijā). Atgriežoties no Itālijas, Apsīts piedalījies vairāku nozīmīgu projektu realizēšanā, piemēram, "Eirovīzija", "Runājošie akmeņi" u. c. Šobrīd Gints strādā pie vairākiem komerciāliem projektiem, pie savas trešās filmas, kā arī attīsta četrus animācijas īsfilmu scenārijus.

Šīs ziņas jaukākā puse ir tā, ka jums nav jābrauc uz Kanādu, Holandi, Ameriku, Dāniju vai Japānu. Jums pat nav jāpērk DVD jeb biļetes, lai filmu noskatītos kinoteātrī. Jebkurš interesents to var vērot Ginta Apsīša mājaslapā www.apsits.com


Atrasts: http://www.hc.lv/izklaide-kultura/zinas/ginta-apsisa-animaciju-filma-ministry-messiah/

 

 

 

 

Sadarbības partneri – Gints Apsīts

 

Ar skoču aizlīmēts krūtsgals vai datorpele?


Gints_Ap_small.jpgGintu Apsīšu Latvijā ir daudz. Viens no viņiem ir savādāks nekā pārējie, jo nemaz nav Apsītis, bet ir Apsīts. Atšķirība var šķist nebūtiska, bet pamēģiniet paši savā uzvārdā izmainīt vienu burtu un iestāstīt sev, ka nav nekādas starpības. Otra atšķirība slēpjas faktā, ka parastie Ginti Apsīši ir mazāk pazīstami Latvijas un pasaules animācijas mākslinieku aprindās.Trešā atšķirība ir tāda, ka tieši Gints Apsīts sadarbībā ar Leo Burnett Riga šobrīd datoranimācijas tehnikā veido reklāmas klipu zīmolam AXA. Ceturtā,piektā...tā varētu turpināt ilgi.
Mēs uzdevām Gintam piecus jautājumus, lai aiz atšķirībām nepazustu cilvēks.

 Tavā mājas lapā www.apsits.com Džonam Lenonam līdzīga persona (ar tādu pašu vārdu) apgalvo, ka Viss, ko mēs sakām, ir: dodiet animācijai iespēju. Vai Tu esi animators? Un ja būtu jāpasaka vairāk nekā ar vienu vārdu?

 Pirmkārt, tas nav John Lennon, bet Johny Lennon.

 Pagājušā gada izskaņā es pieņēmu diezgan būtisku lēmumu – sašaurināt darbības jomu uz to, ko es daru vislabāk. Tas ir tas, ko no manis ir prasījis Diesel, ar ko esmu bijis redzams žurnālos Lürzer's Archive, Shots, IdN, ar ko es beidzu Fabrica, ar ko esmu bijis neskaitāmos filmu festivālos, saņēmis apbalvojumus u. c. – tobiš animācija. U.tml., whatever.

Šī brīža krīzes apstākļos man vairākkārt ir uzdevuši jautājumu: kā rīkoties, kāds ir tavs plāns, kā izglābt pasauli? Follow your passion. No turienes arī nāk: dodiet animācijai iespēju.

 Daļa cilvēku, kad Tevi jāraksturo, saka Viņš ir talantīgs. Otra daļa saka: Neprognozējams. Vai tā ir pretruna?

 Neiemītas taciņas iešana ir diezgan neprognozējama defoltā.

Talantīgs? Protams, patīkami dzirdēt, bet, ja godīgi, nezinu. Tas man prasa diezgan daudz asiņu. Ja vienā telpā saliktu pietiekoši daudz ķīniešu, tad viņi varētu teju vai radīt jebko, ko ir radījis kāds cits pasaulē. Arī manā gadījumā tas talantīgs nāk kopā ar diezgan biezu rupjmaizes garozu, un es to pa īstam nekad neesmu izbaudījis kā fīču. Varbūt tieši pretēji – ir kaut kāds standarts, pēc kura apmāti jātiecas.

 Šķiet, ka video jomā pasaulē šobrīd ir izmēģināts viss, un turpinās nebeidzama jau zināmu elementu kombinēšana. Kurp, Tavuprāt, šobrīd virzās video mode?

Vienmēr jau tā ir bijis, ka 95% ir atražošana, tās pašas tehnoloģijas jaunā veidolā, kopēšana u.tml. Šobrīd ir izmēģināts viss – tas gan praktiski, gan teorētiski nekādā veidā nav iespējams. Tas pats manis simtreiz pieminētais Psyop vai Michel Gondry ik pa brīdim pārsteidz ar kaut ko jaunu līdz asarām. OK, pa lielam varbūt atkārtojas tehnoloģijas, bet rezultāts ne. Tehnoloģiski tas var būt tas pats 3D, bet tas nav tas pats 3D. Tušu un otu var nopirkt jebkurš, bet tikai Ilmārs Blumbergs ar to šķērso lapu kā Ilmārs Blumbergs.

 Vai taisnība, ka grafika un dizains Latvijā tikai kopē citur paveikto, turklāt ar pamatīgu aizturi?

Es nezinu, vai kopē vai kaut kādā līnijā strādā, bet ja tas tā nebūtu, mēs par tiem latviešiem uzzinātu pirmie, jo pasaule diezgan uzmanīgi seko novitātēm, un diezgan ātri un lavīnveidīgi reaģē uz jaunumiem.


Kādas jaunas tehnoloģijas dominēs komunikācijas un mākslas saskarsmes punktos (piemēram, reklāmā) tuvākajā nākotnē? Varbūt datorģenerēti tēli pilnībā aizstās aktierus? Vai notiks atgriešanās pie pārbaudītām vērtībām, bet jaunā veidā?

 Pilnībā neaizstās noteikti. Tad jāprasa: kas ir pārbaudītas vērtības? Purva bridējs? Plika tehnoloģija nepalīdzēs, vai tā ir 3D, vai greenscreen, vai filmēts ar mobilo telefonu, vai stickman. Gala rezultāta ziņā teorētiski nav nekādas starpības: CG (computer generated) vai ar pienu un asinīm, un filmēšanas laukumā grib ēst..., bet ar viņiem ir interesantāk, viņiem var piezvanīt, viņiem... viņām krūšu gali ar skoču jālīmē ciet, lai zīda kleitā neizskatītos vulgāri. Vai man kā animatoram ir interesantāk? Es nezinu. Ar tiem CG jau arī ir, ko čakarēties.

 


Degošā pērtiķa aicinājums.

 

 Inga ŠTEIMANE.

 

Gints Apsīts, kuru Latvijā "gandrīz neviens nepazīst”, bet kurš sadarbībā ar aģentūru Zoom ir atbildīgs par vienpadsmit videofilmu izgatavošanu valstiski nozīmīgajam Latvijas kultūras dienu projektam Runājošie akmeņi Francijā, saņēma pagājušonedēļ Rīgā notikušā 4. Starptautiskā videomākslas festivāla Ūdensgabali galveno balvu. Sestdienas nakts aukstumā pēc balvas – trauka ar šķīstu Daugavas ūdeni – viņš, protams, neieradās. Kultūras Forums tiekas ar Ūdensgabalu laureātfilmas Ministry Messiah – Ministrija mesija (2005) autoru, lai beidzot viņu ieraudzītu. Savā angliski lasāmajā interneta mājaslapā Gints Apsīts stāstu par sevi sāk mērķtiecīgi: "Esmu dzimis mazpilsētā, kas slavena ar psihiatrisko slimnīcu, un tieši tur mani nemitīgi kāds gribēja nosūtīt, līdz beidzot tur arī nonācu.” Turpat viņš piebilst, ka četros gados kādā mākslas skolā sapratis, kā nevajag taisīt mākslu.
Inga Šteimane: – Kur Jūs esat dzimis – Jelgavā vai Strenčos?
Gints Apsīts: – Strenčos.
– Kāpēc stāstu par sevi sākat tieši no slimnīcas?
– Tas daudz ko atrisina. Redzu, ka cilvēki, tīklā apspriežot manas filmas, iesaka viens otram – ieej un izlasi viņa biogrāfiju, tad tu sapratīsi viņa filmu.
– Vai stāsts par slimnīcu nav sagudrots?
– Nemaz!
– Un kurā skolā Jūs sapratāt, kā nevajag taisīt mākslu?
– Amatniecības vidusskolā. Pēc tam strādāju vairākās reklāmas aģentūrās.
– Jūs rakstāt, ka tikai nonākot Fabrikā Romā starptautiskā reklāmas programmā piepildījās sapņi par īstu radošu darbu. Kāpēc?
– Tas ir ļoti nozīmīgi. Fabriku var saukt par eksperimentālu skolu, kurā tu saskaries ar reāliem cilvēkiem un preču zīmēm, piemēram, ar Oliveru Toskani, žurnāla Colors veidotāju, ar Lučiano Benetonu un citiem. Visi uzdevumi ir reizē kā pasūtījumi – tātad darbs norit komerciāli. Turklāt Fabrikā konkursa kārtībā vēlas strādāt spējīgākie jaunie talanti no visas pasaules. Mēs mācāmies viens no otra. Augstskolu beidzēji sūta savus portfolio uz Fabriku, tiek atlasīti labākie un aicināti divas nedēļas uz iepazīšanās laiku. Pēc tam tiek slēgts līgums uz gadu – ar stipendiju un dzīvesvietu, bet pēc trīs mēnešiem ir vēl viens pārbaudes punkts, kad jāiesniedz šajā laikā paveiktais.

 

Ginta Apsīša filma «Ministry Messiah» piedalīsies Otavas filmu festivālā

«Apollo»
Piektdiena, 15. septembris (2006) 

Ginta Apsīša animāciju filma «Ministry Messiah» piedalīsies Otavas (Kanāda) un Holandes starptautisko animāciju filmu festivālu oficiālajās skatēs.

Par festivāliem

Otavas festivāls notiks no 20. līdz 24. septembrim. Šis būs 30. Otavas starptautiskais filmu festivāls, kurā pavisam iesniegti 1953 darbi. Tas ir lielākais šāda veida pasākums Ziemeļamerikā un viens no prestižākajiem pasaulē. Oficiālajā konkursa programmā par galveno balvu sacentīsies 131 filma, arī «Ministry Messiah».

Savukārt Holandes animācijas filmu festivāls ir viens no nozīmīgākajiem animācijas industrijas pasākumiem Eiropā. Tas norisināsies no 1. līdz 5. novembrim Utrehtas pilsētā.

Par filmu

«Ministry Messiah» savu dzīvi sāka kā vienas minūtes «Diesel Dream» reklāma «Mana Eņģeļa spārni ir salauzti». Darbu 2004. gadā pasūtīja itāliešu modes gigants «Diesel» un pasaules slavenā holandiešu reklāmas aģentūra «Kessels Kramer». Projekts «Diesel Dream» DVD tika izplatīts 700 000 eksemplāros visā pasaulē, kā arī «Diesel» mājas lapā.

Pusgadu vēlāk — 2005. gadā — Gints Apsīts filmai radīja trīs minūšu garu festivāla versiju. Gada laikā filma ir piedalījusies vairāk nekā 50 festivālos, arī festivālā Sietlā, Bruklinā, Odensē, Seulā, Onedotzero, OFFF un citos.

Filma saņēmusi arī vairākas balvas:

- radošās izcilības festivālā «Adwards», 2006, Latvijā — «Labākā animācija»;
- videomākslas festivālā «Ūdensgabali», 2005, Latvijā — «Grand Prix»;
- digitālās mākslas festivālā OFFF, 2005, Spānijā — skatītāju balva.

Par filmas autoru

Gints Apsīts savu animatora karjeru sāka «Benetton» pētniecības centrā «Fabrica» Itālijā, kad izveidoja savu pirmo animāciju filmu «The Bonedancer». Lai gan filmas saturs bija šokējošs, tā ieguva negaidītu starptautisku atzinību. Tā tika iekļauta tādos industrijas izdevumos kā «Shots», «Creative Review», «IdN»; tā tika rādīta filmu festivālos «Onedotzero7», Roterdamā un Holandē, izdota grāmatās «Fabrica Files», «Flips 8 Moview», «:output 06», iekļauta personālizstādēs Lisabonā (Portugālē) un Boloņā (Itālijā). Atgriežoties no Itālijas, Apsīts piedalījies vairāku nozīmīgu projektu realizēšanā, piemēram, «Eirovīzija», «Runājošie akmeņi» u. c. Šobrīd Gints strādā pie vairākiem komerciāliem projektiem, pie savas trešās filmas, kā arī attīsta četrus animācijas īsfilmu scenārijus.

Šīs ziņas jaukākā puse ir tā, ka jums nav jābrauc uz Kanādu, Holandi, Ameriku, Dāniju vai Japānu. Jums pat nav jāpērk DVD vai biļetes, lai filmu noskatītos kinoteātrī. Jebkurš interesents to var vērot Ginta Apsīša mājas lapā www.apsits.com.

Atrasts: http://www.apollo.lv/portal/life/articles/82716

 

 






Tulkotājs
Ieejas forma
Kalendārs
«  Decembris 2016  »
PrOTCPkSSv
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Statistika

Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0